چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۹۱

روزمرگی در مونترال نازنین

ما در دنیای مجازی غرق می شویم.این من، یعنی سیما خانوم گل گلاب امکان ندارد جنسی را بخواهد در دنیای مجازی بخواهد بخرد و پیدا نکند.اما در دنیای بیرونی دقیقا انگار برعکس می شود...تازگی ها دارم به این نتیجه می رسم ایران بودم چی کار می کردم؟!؟!؟ واقعا یادم نمی آد...
در دنیای واقعی مونترال، بیرون رفتن من و نیما عالمی دارد.من انگلیسی شروع می کنم، به فرنچ تغییر می کند و صحبت آخر باز با انگلیسی تمام می شود. تازگی ها برای نیما جریمه قرار دادم که وسط انگلیسی حرف زدن من نپرد...چه معنی داره آخه...!!!
برخی از فروشندگان این مرز و بوم وقتی با آنها انگلیسی صحبت می کنی انگار فحش می دهی...ترجیح می دهی به زبان ایما و اشاره روی بیاوری...(فراموش نکنید...من فکر می کردم مونترال شهری دو زبانه است...این مسئله که خیلی ها با زبان انگلیسی صرف زندگی می کنند کاملا درست است.اما شمای تازه وارد، نمی توانید. همه تابلوها فرانسه، تمام جاها فرانسه...و این دیوانتان می کنه!پس فکر نکنید به سرزمین دو زبانه وارد می شوید...!!!)
کلا این روزها می گذرد...بله
از فردا می خوام برم واسه خودم کلاس اسم بنویسم...چند تا کلاس عکاسی پیدا کردم.متاسفانه یا احمقانه فعلا فکر می کنم باید بیشتر زمان روی زبان بذارم...اما این دلم همچین قیژ قیژ می کنه برم این کلاس ها رو...حالا گذاشتم ببینم چی می شه...شاید رفتم.
یه دوست مکزیکی داشتم(دارم) که یه کار پیدا کرده.فرنچ بلد بود.انگلیسی هم بد نبود...نه خوب نه بد...!!! باهاش صحبت که می کردم گفت اونجا فقط فرنچ صحبت می کنن...گفتم فکر می کنی منم بتونم کار پیدا کنم...گفت فرنچ...گفتم می دونم...!!!و سکوت کردم...!!!
در خصوص اطلاعات بانکی هم همه دوستان مهاجر صحبت های فراوانی گفته اند، فقط من یه چیزی بگم که کف کنید...ما یک جریمه تکسی(مالیاتی) شدیم که تقصیر بانک الاغ بود. یعنی یک نقره داغی شدیم که نگو...کار تی دی تراست عزیز بود...رفتیم سی آی بی سی به خانوم گفتیم این اتفاق افتاده ...با دهن باز ما رو نگاه می کرد، می گفت مطمئن هستید که بهتون نگفتن...ما گفتم به خدا...زنه کم مونده بود بلند شه از طرف ما اونا رو بزنه...هی می گفت مطمئن هستید...هی ما می گفتم آره بابا!!!خلاصه در دوران نافرجام کار و ریاضت اقتصادی هزار و پانصد دلار نازنین رو تقدیم دولت کردیم تا ما باشیم از این به بعد هزار بار بپرسیم که هر حساب چقدر سقف داره و چقدر تکس روش تعلق می گیره و کی می شه پول رو پس گرفت...یعنی از اینا نخورده بودیم که خوردیم!!!بله!!!... در ضمن فراموش نکنید این اصل رو اینجا هیچ کس دلش برای شما نمی سوزه...پس مثل من از این به بعد هزار بار بپرسید، حتی اگه پشت سرتون صف درست شد...اگه هم طرف بد اخلاقی کرد، با منجرش صحبت کنید...!!بلهههههه
سیما عصبانی
اردیبهشت 91

۳ نظر:

مامان دریا گفت...

تقصیر بانک الاغ بود :) :) عاشق این جمله شدم

امین گفت...

سلام سیما خانوم یکی از دوستان من هم در به در دنبال کلاس عکاسی میگرده ممنون میشم تگه آدرسش رو بگید

ناشناس گفت...

سیما از همون اول بهت گفتم پاشو بیا تورنتو رفتی مونترال..حالا بیا دیگه.
معصومه